wykładowcy
GRZEGORZ NAWROCKI
Dziennikarz telewizyjny i radiowy. Prowadził programy publicystyczne w TVP (m.in. „Punkt Widzenia”, Newsroom”, „Woronicza 17”, „Wywiady Jedynki”, „Tygodnik.pl” i inne). Absolwent International Studies Centre na Uniwersytecie Cambridge. Dwukrotny stypendysta brytyjskiego rządu w ramach “British Chevening Scholarship”, programu Fundacji Schumana „Leader in Civil Society” oraz BAS Top People Project w BBC World Service. Ukończył międzynarodowe staże dziennikarskie w BBC i ITN w Londynie i Manchesterze (m. in. HARDtalk). Współpracował z newsroomem obsługującym duński parlament dla TV2. Prezes British Alumni Society w Polsce. Organizator i prowadzący cykl „Debaty Oksfordzkie” na Uniwersytecie Warszawskim, a także inicjator i wydawca cyklu debat ZDERZENIA organizowanych przez Oxbridge Society Poland oraz Onet.pl. Prowadził warsztaty radiowo-telewizyjne dla młodych dziennikarzy w Polsce, Wlk. Brytanii, Niemczech i Danii. Prywatnie interesuje się teatrem słowa i dramą. Jest reżyserem słuchowisk radiowych.
MARCIN TOMASIK
Marcin Tomasik jest adwokatem specjalizującym się w kompleksowym doradztwie dla przedsiębiorców z branż regulowanych (farmaceutycznej, medycznej, żywieniowej, odpadowej) oraz w doradztwie w sprawach spornych i postępowaniach karnych. Przed założeniem kancelarii Tomasik Jaworski Sp. p. przez kilka lat kierował zespołem Life Sciences (uznawanym w tym czasie przez krajowe i międzynarodowe rankingi za jeden z najlepszych zespołów w tym sektorze na polskim rynku) w warszawskim biurze renomowanej międzynarodowej kancelarii prawnej. Jest rekomendowany jako specjalista w dziedzinie Life Sciences w międzynarodowych rankingach prawniczych Chambers Europe 2013, PLC Which Lawyer? 2013, Who is Who Legal. Jest również laureatem Client Choice Awards w kategorii Life Sciences & Healthcare w 2013 r. w Polsce. Marcin Tomasik jest członkiem Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, absolwentem WPiA UW, Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego, organizowanego we współpracy z Cambridge University na Uniwersytecie Warszawskim, oraz Centrum Prawa Amerykańskiego, organizowanego we współpracy z University of Florida na Uniwersytecie Warszawskim. Był stypendystą na Erasmus Universiteit w Rotterdamie.
WITOLD WŁODARCZYK
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zdobyte na stanowisku dyrektor zarządzającego w koncernie Global Refund Group. Od 1 sierpnia 2008 roku pełni funkcję dyrektora generalnego w Ogólnopolskiej Izbie Gospodarczej Wyrobów Medycznych POLMED. Jest odpowiedzialny m.in. za zarządzenie pracą biura Izby oraz reprezentowanie firm członkowskich w kontaktach z decydentami mającymi wpływ na funkcjonowanie rynku ochrony zdrowia. Zaangażowany w implementację zasad Kodeksu Etyki wśród członków Izby POLMED oraz w promowanie idei stworzenia sieci ekspertów compliance w systemie ochrony zdrowia.
MARTA WINIARSKA
Jest absolwentką prawa. Ukończyła też podyplomowe studia managerskie w Szkole Głównej Handlowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Odpowiada w INFARMIE za komunikację zewnętrzną. Przez ponad dziesięć lat pracowała jako dziennikarz, a następnie jako doradca PR/PA. Specjalizuje się w komunikacji w obszarze farmaceutycznym oraz g2b. Realizowała projekty we współpracy m.in. z Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Spraw Zagranicznym oraz Ministerstwem Środowiska. Była rzecznikiem prasowym, kierowała działami komunikacji w obszarze Healthcare&Life.
MARIUSZ WITALIS
Jest Partnerem kierującym Działem Zarządzania Ryzykiem Nadużyć (FIDS) firmy EY w Polsce i krajach bałtyckich. Specjalizuje się we wspieraniu firm branży farmaceutycznej i wyrobów medycznych w prowadzeniu postepowań wyjaśniających oraz projektach z zakresu compliance. Jest członkiem zespołu kierującego praktyką Life Sciences EY FIDS w krajach Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki (EMEIA). Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w pracy z zespołami prawnymi, audytu wewnętrznego i compliance w sprawach dotyczących naruszeń amerykańskiej Ustawy FCPA oraz lokalnych przepisów antykorupcyjnych. Prowadził projekty dla firm z branży medycznej w ponad 40 krajach EMEIA. Jest prelegentem wielu krajowych i międzynarodowych konferencji dotyczących zagadnień związanych z compliance i wykrywaniem nadużyć, wykładowcą studiów podyplomowych organizowanych przez Szkołę Główną Handlową i Akademię im. Leona Koźmińskiego w tematach dotyczących compliance oraz inicjatorem i uczestnikiem wielu inicjatyw compliance realizowanych w ciągu ostatnich 10 lat w Polsce. Posiada tytuł biegłego rewidenta oraz certyfikaty: Biegłego ds. Wykrywania Oszustw i Nadużyć Gospodarczych (CFE) oraz Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego (CIA).
MARCIN PIEKLAK
Kancelaria DZP
Specjalizuje się w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych z zakresu refundacji, finansowania świadczeń gwarantowanych oraz przetargów. W trakcie dotychczasowej kariery zawodowej doradzał Ministrowi Zdrowia w sprawach z zakresu szeroko pojętej refundacji. Do lipca 2014 r. był pracownikiem Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie, gdzie prowadził postępowania refundacyjne, reprezentował Ministra przed sądami administracyjnymi, a także współtworzył obecną praktykę refundacyjną.
Specjalizuje się w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych z zakresu refundacji, finansowania świadczeń gwarantowanych oraz przetargów. W trakcie dotychczasowej kariery zawodowej doradzał Ministrowi Zdrowia w sprawach z zakresu szeroko pojętej refundacji. Do lipca 2014 r. był pracownikiem Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie, gdzie prowadził postępowania refundacyjne, reprezentował Ministra przed sądami administracyjnymi, a także współtworzył obecną praktykę refundacyjną.
MAŁGORZATA CYGANOWSKA
Kienbaum Sp. z o.o.
Posiada rozległe doświadczenie zawodowe w obszarze executive search (rekrutacji na wysokie stanowiska kierownicze), jak również w prowadzeniu procesów oceny kadry menadżerskiej. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientami z różnych kultur. Na przestrzeni lat współpracowała z wiodącymi korporacjami międzynarodowymi , spółkami giełdowymi oraz firmami rodzinnymi działającymi w różnych sektorach w zakresie prowadzenia procesów rekrutacyjnych na stanowiska menadżerskie
Posiada rozległe doświadczenie zawodowe w obszarze executive search (rekrutacji na wysokie stanowiska kierownicze), jak również w prowadzeniu procesów oceny kadry menadżerskiej. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientami z różnych kultur. Na przestrzeni lat współpracowała z wiodącymi korporacjami międzynarodowymi , spółkami giełdowymi oraz firmami rodzinnymi działającymi w różnych sektorach w zakresie prowadzenia procesów rekrutacyjnych na stanowiska menadżerskie
PAWEŁ WAJSZCZYK
Compliance Officer Europa Wschodnia, Johnson & Johnson
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i podyplomowych studiów z zakresuy psychologii społecznej na SWPS. Od ponad 10 lat zawodowo związany z wykrywaniem i zapobieganiem nadużyciom w firmach oraz wdrażaniem programów compliance. W latach 2006 – 2011 brał udział w ok. 20 projektach śledczych i wdrożeniowych dla firm farmaceutycznych i medycznych w Polsce. W 2011 objął stanowisko Compliance Officer w Johnson & Johnson w Polsce i Krajach Bałtyckich. Od 2016 roku zarządza działem compliance Johnson & Johnson w Europie Środkowej, Rosji i krajach WNP.
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i podyplomowych studiów z zakresuy psychologii społecznej na SWPS. Od ponad 10 lat zawodowo związany z wykrywaniem i zapobieganiem nadużyciom w firmach oraz wdrażaniem programów compliance. W latach 2006 – 2011 brał udział w ok. 20 projektach śledczych i wdrożeniowych dla firm farmaceutycznych i medycznych w Polsce. W 2011 objął stanowisko Compliance Officer w Johnson & Johnson w Polsce i Krajach Bałtyckich. Od 2016 roku zarządza działem compliance Johnson & Johnson w Europie Środkowej, Rosji i krajach WNP.
KRZYSZTOF KOPEĆ
Wiceprezes Zarządu w Polskim Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie rynku farmaceutycznego, w szczególności w zakresie refundacji leków oraz wyrobów medycznych. Jest doświadczonym praktykiem w zakresie prawa i postępowania administracyjnego oraz refundacyjnego.
Pełnił funkcję Naczelnika Wydziału Refundacji i Cen w Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji Ministerstwa Zdrowia. Pracował również w Głównym Inspektoracie Sanitarnym.
Był członkiem Korpusu Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Brał udział w pracach Unii Europejskiej dotyczących leków, w tym w grupach roboczych Unii Europejskiej ds Leków.
W latach 2011-2013 byłem członkiem Komisji Ekonomicznej przy Ministrze Zdrowia.
Zajmował się zagadnieniami rynku medycznego w warszawskim biurze międzynarodowej Kancelarii Linklaters. W roku 2015 został ujęty i rekomendowany w dziedzinie Life Sciences w międzynarodowym prestiżowym rankingu prawniczym Chambers & Partners. Od VIII 2015 do VII 2016 r. Dyrektor ds. Prawnych i Refundacji w Polskim Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego. Aktualnie Wiceprezes Zarządu PZPPF.
Wiceprezes Zarządu w Polskim Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie rynku farmaceutycznego, w szczególności w zakresie refundacji leków oraz wyrobów medycznych. Jest doświadczonym praktykiem w zakresie prawa i postępowania administracyjnego oraz refundacyjnego.
Pełnił funkcję Naczelnika Wydziału Refundacji i Cen w Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji Ministerstwa Zdrowia. Pracował również w Głównym Inspektoracie Sanitarnym.
Był członkiem Korpusu Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Brał udział w pracach Unii Europejskiej dotyczących leków, w tym w grupach roboczych Unii Europejskiej ds Leków.
W latach 2011-2013 byłem członkiem Komisji Ekonomicznej przy Ministrze Zdrowia.
Zajmował się zagadnieniami rynku medycznego w warszawskim biurze międzynarodowej Kancelarii Linklaters. W roku 2015 został ujęty i rekomendowany w dziedzinie Life Sciences w międzynarodowym prestiżowym rankingu prawniczym Chambers & Partners. Od VIII 2015 do VII 2016 r. Dyrektor ds. Prawnych i Refundacji w Polskim Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego. Aktualnie Wiceprezes Zarządu PZPPF.
PAWEŁ CHODZIŃSKI
Paweł Chodzinski jest adwokatem i doradcą podatkowym w kancelarii K&L Gates, łącząc wiedzę prawniczą i podatkową, świadczy zorientowane biznesowo usługi doradztwa prawnego i podatkowego dla podmiotów z różnych sektorów ze szczególnym uwzględnieniem rynku PE/VC oraz sektora finansowego i farmaceutycznego. Paweł Chodziński zajmuje się również pełnym spektrum zagadnień z zakresu etyki i compliance oraz przeciwdziałania praktykom korupcyjnym, a także postępowaniami dotyczącymi przestępstw gospodarczych. Paweł posiada doświadczenie w zakresie doradztwa dotyczącego zagadnień związanych z przestępstwami karno-skarbowymi, w tym również śledztwami wewnętrznymi oraz postępowaniami prowadzonymi przez organy państwa. Rekomendowany przez Legal500 w 2012 roku jako prawnik, który „prezentuje wysoki poziom profesjonalizmu” i przez Legal500 w 2013 jako „rozumiejący biznes” prawnik posiadający „bogatą wiedzę techniczną. W publikacji Chambers Europe za rok 2015 i 2016 uznany został za „Associate-to-watch” w dziedzinie podatków. „Paweł Chodziński jest kluczowym członkiem zespołu, doradzając w związku z licznymi kwestiami, międzynarodowym planowaniem podatkowym, fuzjami i przejęciami oraz kwestiami spornymi." Przed rozpoczęciem współpracy z K&L Gates Paweł Chodziński współpracował z warszawskim biurem innej międzynarodowej kancelarii prawnej, a wcześniej z warszawskim i londyńskim biurem jednej z pięciu największych brytyjskich kancelarii prawnych.
TOMASZ KIEŁCZEWSKI
Lekarz i absolwent podyplomowych studiów MBA. Ponad 17-letnie doświadczenie zdobył w licznych projektach, m.in. z obszaru SFE (optymalizacja zasobów, alokacja terytorialna, targeting lekarski i apteczny), realizowanych przez liderów na rynku usług B2B w obszarze ochrony zdrowia (Sequence, Azyx, IMS Health Management Consulting, Instytut Badań i Informacji Szpitalnych). W PEX PharmaSequence: Kierownik Praktyki RWE w Dziale Konsultingu.
PIOTR GRZYBAŁA
Z wykształcenia ekonomista - Metody Ilościowe, Systemy Informacyjne. Pracuje w obszarze doradztwa dla podmiotów działających na rynku ochrony zdrowia od 10 lat. Doświadczenie zdobywał pracując dla Sequence, IMS Health Management Consulting oraz Nielsen. Zajmuje się między innymi oceną wpływu zjawisk socjodemograficznych oraz mechanizmów regulacyjnych na pacjentów, płatnika i przemysł farmaceutyczny. W PEX PharmaSequence: Kierownik Praktyki Analiza Rynku Ochrony Zdrowia w Dziale Konsultingu.
BORYS PODGÓRNY
Jest absolwentem Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Przed dołączeniem do zespołu Sandoz pracował w firmie doradczej PwC w biurach w Warszawie i Londynie oraz kancelarii prawniczej Dentons. Realizował szereg projektów w branży farmaceutycznej w takich obszarach jak refundacja, projektowanie i wdrażanie modeli biznesowych, ocena narzędzi promocyjnych i dystrybucyjnych. W Sandoz odpowiada za procesy cenowo-refundacyjne i kontakty zewnętrzne.
TOMASZ JEDNACZ
Absolwent Wydziału Farmaceutycznego Akademii Medycznej w Lublinie. Przez kilka lat pracownik naukowy tego wydziału specjalizujący się w analizie leków. Od roku 1991 w firmie Alcon, w której sprawował rozmaite funkcje związane z marketingiem i sprzedażą leków okulistycznych. Obecnie, jako Dyrektor Market Access, zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi refundacji wyrobów medycznych i dostępności dla pacjentów wysokiej jakości procedur chirurgicznych stosowanych w okulistyce.
ANDRZEJ DZIUKAŁA
Ukończył Wydział Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Doświadczenie zdobywał w administracji publicznej jak i w sektorze prywatnym. W Departamencie Przekształceń Systemowych Ministerstwa Zdrowia i kolejno Organizacji Ochrony Zdrowia odpowiadał za koordynację działań jednostek, dla których organem założycielskim był Minister Zdrowia. Po rocznym pobycie w Londynie, kontynuował pracę w Departamencie Polityki Lekowej odpowiadając między innymi za legislację związaną z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Od 2005 roku związany z przemysłem farmaceutycznym gdzie kierował działami Market Access w firmach Bayer i Amgen. Obecnie odpowiada w Janssen Cilag Polska za politykę zdrowotną, kontakty z instytucjami rządowymi działającymi w obszarze ochrony zdrowia oraz procesy systemowe i legislacyjne.
MARTA COŁOSZYŃSKA
Radca prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego i Centrum Prawa Angielskiego i Europejskiego, organizowanego we współpracy z Cambridge University na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą farmaceutyczną związana od 7 lat. Doświadczenie zdobywała min. w Narodowym Funduszu Zdrowia w Departamencie Gospodarki Lekami. Od 2014 r. odpowiadała za Compliance w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Novo Nordisk, gdzie była również odpowiedzialna za wdrożenie Kodeksu Przejrzystości INFARMA. Od listopada 2016 r. odpowiedzialna za Compliance w Grupie Adamed i budowanie jednolitego Programu Complinace w Polsce oraz filiach zagranicznych Grupy. Arbiter Sądu Dyscyplinarnego PZPPF.
JAKUB GIERCZYŃSKI
Lekarz i absolwent MBA. Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie ekonomiki zdrowia, zdrowia publicznego, zarządzania chorobą, analizy decyzyjnej, audytu medycznego i zarządzania ryzykiem.Współzałożyciel Polskiego Towarzystwa Farmakoekonomicznego, członek Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego oraz Polskiej Koalicji Medycyny Personalizowanej. Autor kilkudziesięciu publikacji, opracowań i raportów (https://www.researchgate.net/profile/Jakub_Gierczynski). Współrealizator międzynarodowych projektów w dziedzinie zdrowia publicznego, polityki zdrowotnej, zarządzania chorobą i ekonomiki zdrowia. Ekspert i wykładowca w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego - PZH, Instytucie Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz Uniwersytecie Trzeciego Wieku. Jest właścicielem firmy Doradztwo i ekspertyzy świadczącej od 2010 r. wysokospecjalistyczne usługi doradcze dla interesariuszy systemu ochrony zdrowia.
KAROL WIKTOR STANISŁAWSKI
Manager z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej. Posiada bogate doświadczenie w pracy w międzynarodowym klientem korporacyjnym zdobyte podczas kilku lat pracy na stanowisku managera zespołu ubezpieczeń międzynarodowych w Generali. Od 2014 roku posiada uprawnienia brokera ubezpieczeniowego oraz brokera reasekuracyjnego, specjalizuje się w ubezpieczeniach segmentu Financial Lines. Członek Zarządu ReSolutions, spółki specjalizującej się w programach reasekuracji dla polskich ubezpieczycieli. Prywatnie pasjonat lotnictwa oraz miłośnik gier strategicznych.
MAŁGORZATA GAŁĄZKA-SOBOTKA
Doktor nauk ekonomicznych, ekspert w obszarze zarządzania strategicznego, przywództwa, zdrowia publicznego. Absolwentka SGH w Warszawie, od lat zawodowo związana z Uczelnią Łazarskiego, w której w latach 2006-2010 piastowała funkcję prodziekana. Obecnie jest Dyrektorem Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego - akademickiego think tanku zajmującego się badaniami i analizami w obszarze ekonomii, organizacji i zarządzania w ochronie zdrowia. Dyrektor programu MBA w ochronie zdrowia. Pełni również funkcję Wice Przewodniczącej Rady NFZ. Doradca Prezydenta Pracodawców RP w obszarze ochrony zdrowia oraz Wice Prezes Klastra Nowoczesna Medycyna. Od listopada 2016 r. kieruje Sektorową Radą ds. Kompetencji w Ochronie Zdrowia. Kierowała projektami badawczymi finansowanymi ze środków MNiSW, rozwojowymi finansowanymi z UE. Autorka licznych artykułów i publikacji naukowo-eksperckich z obszaru optymalizacji organizacji ochrony zdrowia.
MAGDALENA MIKUŁOWSKA
Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie zagadnień związanych z rynkiem farmaceutycznym i jego regulacjami – zdobyte między innymi w Departamencie Gospodarki Lekami NFZ oraz Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji Ministerstwa Zdrowia. Obecnie doradza firmom farmaceutycznym, między innymi w projektach poświęconych praktycznym zagadnieniom refundacyjnym oraz kwestiom dostępu do rynku świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. W PEX PharmaSequence: Kierownik Praktyki Refundacji i Market Access w Dziale Konsultingu.
MARIOLA ANOSZCZENKO
Specjalista w dziedzinie zarządzania ryzykiem w obszarze compliance. Od lat w sektorze innowacyjnych firm farmaceutycznych, medycznych. Specjalizuje się w tematyce związanej z prawem farmaceutycznym, ustawą o wyrobach medycznych oraz ochroną zdrowia. Obecnie związana z Janssen-Cilag Polska, gdzie odpowiedzialna jest za poprawność działania programu compliance, w zakresie zgodności prowadzonych przez spółkę działań biznesowych, względem obowiązującego prawa, w tym ustawy o przeciwdziałaniu korupcji (FCPA) oraz regulacji wewnętrznych.
Aktywnie zaangażowana w projekty dotyczące etyki biznesu, standaryzacji zasad współpracy pomiędzy branżą medyczną a środowiskiem ochrony zdrowia, działająca na rzecz transparentności działań innowacyjnych firm farmaceutycznych w oparciu o Kodeks Przejrzystości. Aktywny Członek Prezydium Grupy ds. Etyki i Przejrzystości oraz Członek Sądu Dyscyplinarnego II Instancji w Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych, INFARMA.
ALEKSANDER KWIECIŃSKI
Absolwent kierunków ekonomicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Haagse Hogeschool w Hadze. Zdobywał doświadczenie doradzając czołowym polskim przedsiębiorstwom w zakresie zarządzania efektywnością w trakcie zatrudnienia w Andersen oraz EY. Od prawie 10 lat związany z branżą farmaceutyczną. Realizował szereg projektów z zakresu efektywności operacyjnej, optymalizacji portfolio oraz modeli komercyjnych dla firm farmaceutycznych z Polski oraz krajów CEE jako konsultant IMS Health. W AbbVie zarządzał zespołami wsparcia oraz działem produktów specjalistycznych. Posiada doświadczenie we wprowadzaniu na rynek leków innowacyjnych. Obecnie odpowiada w AbbVie za komercjalizację nowoczesnych terapii stosowanych w leczeniu HCV.
OSKAR LUTY
Prawnik, doradca, wykładowca; związany od lat z branżą medyczną i farmaceutyczną, współwłaściciel specjalistycznej warszawskiej kancelarii DFL LEGAL. Jego doświadczenie obejmuje kompleksowe doradztwo dla branży, w tym związane z reklamą, dystrybucją, badaniami, zamówieniami publicznymi, odpowiedzialnością produktową, a także wszelkimi sprawami związanymi z działalnością organów ścigania, kontroli i wymiaru sprawiedliwości. Doświadczony i ceniony dydaktyk oraz szkoleniowiec - w ciągu ostatnich trzech lat przeprowadził ponad 150 szkoleń prawniczych dotyczących tematyki prawno-medycznej. Mec. Luty współpracuje z wieloma czołowymi uczelniami (Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) oraz kształci na wielu kursach specjalistycznych. Zapewnia obsługę prawną Ogólnopolskiej Izbie Gospodarczej Wyrobów Medycznych POLMED oraz Polskiemu Towarzystwu Ginekologicznemu. Autor wielu publikacji specjalistycznych i popularyzatorskich, w tym pierwszego komentarza do ustawy refundacyjnej.
WOJCIECH MŁYNARSKI
Absolwent Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego (kierunek: biologia molekularna 1995) oraz Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Łodzi (lekarz medycyny 1996). Stopień doktora nauk medycznych uzyskał w 2000 r., a stopień doktora habilitowanego uzyskał w roku 2004. W 2007 otrzymał z rąk Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego tytuł Profesora, po czym objął kierownictwo Kliniki Pediatrii, Onkologii, Hematologii i Diabetologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W 2011 roku został nominowany na stanowisko profesora zwyczajnego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W latach 2002-2004 odbył staż naukowy podoktorski w Joslin Diabetes Center, Harvard Medical School w Bostonie. W latach 2004-2008 odbywał kolejne staże naukowe w USA jako visiting researcher afiliowany przez Harvard Medical School.
Jest autorem lub współautorem ponad 280 publikacji naukowych (punktacja MNiSW 5097, IF 612, HI 24) oraz kierownikiem licznych projektów badawczych. Jest członkiem wielu towarzystw naukowych w kraju i zagranicą, między innymi obecnie jest członkiem Zarządu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego oraz skarbnikiem Polskiego Towarzystwa Onkologii i Hematologii Dziecięcej.
Jest specjalistą pediatrą, onkologiem i hematologiem dziecięcym oraz endokrynologiem i diabetologiem dziecięcym. Poza pracą naukową jego głównym zainteresowaniem klinicznym jest racjonalne postępowania w stanach zagrożenia życia w pediatrii oraz diagnostyka molekularna i leczenie w chorobach rzadkich u dzieci. Jest członkiem wielu grup międzynarodowych i krajowych eksperckich przygotowujących rekomendacje postępowania klinicznego zgodnych ze standardami EBM.
MACIEJ ŻELEWSKI
Doradza w zakresie prawa farmaceutycznego, prawa ochrony konkurencji i regulacji kosmetycznych. W szczególności zajmuje się kwestiami dystrybucji, reklamy, refundacji i importu równoległego produktów leczniczych. Na bieżąco doradza w kwestiach regulacyjnych, handlowych i compliance dla spółek z sektora farmaceutycznego, wyrobów medycznych, suplementów diety i branży tytoniowej. Dodatkowo zajmuje się doradztwem w zakresie stosowania amerykańskich i brytyjskich przepisów antykorupcyjnych w Polsce.
ANNA KACPRZYK
Jest wieloletnim pracownikiem instytucji publicznych, zarządzała pracą departamentów w Ministerstwie Gospodarki (obecnie Rozwoju) i w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), gdzie była odpowiedzialna za realizację programów w zakresie innowacji. Ostatnio sprawowała funkcję dyrektora Departamentu Usług Innowacyjnych w PARP. Posiada również doświadczenie biznesowe jako członek rad nadzorczych, współpracowała z instytucjami otoczenia biznesu i organizacjami przedsiębiorców. Anna Kacprzyk jest absolwentką Wydziału Socjologiczno-Ekonomicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie odpowiada w INFARMIE za działania z zakresu innowacji i public affairs.
DAWID RAPKIEWICZ
Dawid Rapkiewicz jest adwokatem, członkiem Departamentu Sporów Sądowych w warszawskim biurze K&L Gates. Specjalizuje się w prowadzeniu sporów sądowych przed sądami powszechnymi w sprawach cywilnych, ze szczególnym uwzględnieniem sporów z zakresu inwestycji infrastrukturalnych. Posiada także doświadczenie w prowadzeniu spraw z zakresu prawa karnego, w szczególności przestępstwach tzw. białych kołnierzyków, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi oraz problematyką compliance. Doradzał w postępowaniach związanych z przestępstwami popełnianymi przez pracowników oraz w postępowaniach przeciwko członkom kadry zarządzającej spółek handlowych.
partnerzy